Wat doet een VA?

What's in a name

Blog

Virtueel Assistent, Virtual Assistant, Virtueel Assistant of ook wel gewoon VA. Zoveel termen als er zijn, zo divers is het beroep van Virtual Assistant.

Als ik vertel dat ik werk als VA, dan krijg ik vaak de vraag wat ik dan doe. Begrijpelijk, want de term is nog niet zo bekend. En dan heeft elke VA ook nog eens zijn of haar eigen expertise. Er zijn VA’s die zich richten op agenda- en e-mailbeheer, er zijn structuurtijgers, technische VA’s, VA’s die social media beheren, content schrijvers en ga zo maar door. En elke VA werkt ook nog eens voor een bepaalde doel/beroepsgroep. 

Een VA werkt op afstand, en werkt alleen de uren die je wenst. Dat is dus niet hetzelfde als iemand die je vast in dienst neemt en op locatie zit. Overigens zijn er wel VA’s die op locatie werken hoor, maar over het algemeen (ik in ieder geval) werkt een VA vanaf een eigen werkplek. Het voordeel hiervan is dat je alleen de uren betaalt die je nodig hebt. Met een VA stem je af welke werkzaamheden gedaan moeten worden, en de VA voert dit naar eigen inzicht uit.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Het ontdekken van nieuwe systemen, toepassen voor opdrachtgevers en expert hierin worden, daar krijg ik energie van. Krijg jij van programma's als WordPress, MailBlue of Canva de kriebels? Ik krijg er juist energie van om alles op de achtergrond goed in te richten.

The vA Team

Ik help je bouwen aan een e-maillijst vol potentiële klanten. Samen bedenken we een lead-magnet, jij levert de inhoud en ik zet dit om naar een professionele uitstraling, in een e-mailautomatisering met e-mailcampagnes, naar templates en content voor social media en de juiste formulieren en content implementeer ik op je website.

Marketing en content beheer zijn dus de hoofdzaken van de werkzaamheden die ik voor jou kan oppakken. Ik ben echter breder inzetbaar en kan een totaalpakket voor je aanbieden. Zo ben ik ook een kei in complex agendabeheer en ligt de organisatie van jouw event bij mij in goede handen. Het bedenken van een concept, de juiste partijen vinden, uitnodigingen maken, versturen en bijhouden, budgetbeheer, een schakel zijn tussen alle partijen, op de dag zelf als host aanwezig zijn. Bij een event komt veel kijken en dit kan je veel tijd kosten als je het allemaal zelf wilt doen. Niet nodig dus 😉

Ontzorgen is mijn tweede natuur. Ik help jou weer een goede flow in je onderneming te krijgen, zodat er ruimte is voor groei.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *